Kāpēc lietot uzturā rukolu?

Rukola ir bagāta ar C vitamīnu, kas ir svarīgs un spēcīgs antioksidants ķermenim un ādas veselībai.

Tā satur daudz hlorofila – „šķidro sauli”, kas palīdz attīrīt asinis, izvada toksīnus no šūnām, ceļ hemoglobīna līmeni.

Pozitīvi ietekmē ādu, izlīdzina grumbiņas.

Matu stiprināšanai rukolas sulu ieziež matu saknēs.

Indijā rukolas sulu izmanto brūču, čūlu, deguna polipu, hematomu, varžacu ārstēšanai. Tā palīdz atbrīvoties no vasaras raibumiem un pigmenta plankumiem.

Afrodiziaks, ko pazina jau senajā Romā. Stiprina potenci un seksuālo enerģiju.

Grūtniecēm – vitamīni un ķīmiskie elementi, kas nepieciešami kā māmiņām, tā bērniem. Barojot bērnu ar krūti, rukola stimulē piena izstrādi.

Mazina iekaisuma procesus organismā.

Svara samazināšanai dietologi iesaka apēst porciju rukolas salātus pirms pusdienām – tā paātrina vielmaiņas procesu. Tievēt gribētājiem saglabā darbspējas un neļauj krist depresijā.

Rukolā esošais kālijs labvēlīgi ietekmē sirds-asinsvadu sistēmas darbību.

Brīnišķīgs dzīvo šķiedrvielu avots.

Bagātīgs A vitamīna avots, kas svarīgi redzei, ādai un elpošanas ceļiem.

Rukolā esošajam K vitamīnam svarīga loma kaulu veselībā.

Satur vielas, kas palīdz cīnīties ar kancerogēniem organismā.

Piemīt neticami atvēsinoša iedarbība uz organismu, tāpēc to ieteicams izmantot vasaras salātu pagatavošanai.

Rukolas lietošana uzturā ievērojami samazina kuņģa čūlas rašanās risku.

Piemīt urīndzenošas īpašības.

/žurnāla TAKA arhīvs, sagatavoja: Daiga Blicava/

Jums var arī patīk